sobota, 17 sierpnia 2013

Mit 75 B - brafiting

Firma Ewa Bien od ponad 20 lat projektuje ekskluzywną bieliznę i kostiumy plażowe. Jakiś czas temu zdecydowałam się na bieliznę tej firmy. Ponieważ firma ma swój sklep tylko w Krakowie, biustonosz musiałam wybrać przez Internet. Skorzystałam ze specjalnego "Brafitingowego ABC", które dostępne jest na stronie i o dziwo wszelkie pomiary wskazywały na to, że biustonosz, który powinnam wybrać, powinien mieć rozmiar 65C. Dodam, że zwykle nosiłam 70B. Zmierzyłam się jeszcze raz - nadal według tabeli wychodziła miseczka C, a obwód pod biustem 65. Bielizna do mnie przybyła - piękna, zmysłowa, a co najważniejsze rozmiar 65 C był idealny. Postanowiłam lepiej zapoznać się z tematem brafitingu. Z przedstawicielem marki przeprowadziłam krótką rozmowę na temat doboru biustonosza. 




Czym jest brafiting?
Brafiting to inaczej fachowy dobór biustonosza, najczęściej dokonywany  przez fachową siłę doradczą czyli Brafiterkę. Dobór ten opiera się na początku na dokładnym pomierzeniu klientki. Podstawowym parametrem, który brany jest pod uwagę jest obwód pod biustem, następnie zaś w biuście.


Jakie są estetyczne zalety prawidłowo dobranego biustonosza? Chyba błyskawicznie zmienia się sylwetka.
Wraz z prawidłowo dobranym biustonoszem kobieta odzyskuje talię, a biust sprawia wrażenie bardziej jędrnego i okazałego. Dodatkowo odciążamy kręgosłup piersiowy i szyjny.



Nagminne jest noszenie zbyt luźnych obwodów i zbyt małych miseczek?
Tak, to główna bolączka naszych Pań.


Jaki jest procent Polek noszących prawidłowy rozmiar stanika?
Nie potrafię tego określić procentowo, ale biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze parę lat temu w Polsce nie słyszano o kimś takim jak brafiterka, procent ten znacznie będzie się zwiększał. Myślę, że problemem, są starsze kobiety, które niechętne są „szkole ciasnych obwodów” i nie zamierzają rezygnować ze swego pozornego komfortu.




Czy dobór biustonosza wpływa na zdrowie piersi?
Dobrze dobrany biustonosz w głównej mierze wpływa na zdrowie kręgosłupa. Zapobiega uciążliwym dolegliwościom, takim jak bolesność barków i ramion, skurcze w obrębie obręczy barkowej i karku, bóle głowy i bóle pleców. Kolejna sfera gdzie dochodzić może do podrażnień to skóra, która ma kontakt z biustonoszem. Nie udowodniono jednak bezpośredniego związku pomiędzy zapadalnością na raka piersi, a źle dobranym biustonoszem.


Słyszałam, że stanik powinno się zakładać w jakiś określony sposób i że powinien leżeć w określony sposób. Czyli jak?
To dość złożona w opisie instrukcja. Polecam tę, która zamieszczona została na stanikomani: http://stanikomania.blox.pl/2009/02/Jak-zalozyc-stanik.html



Jak należy się zmierzyć samemu w domu, żeby przez internet dobrać sobie prawidłowy rozmiar biustonosza?
W tej kwestii odsyłam do naszego „Brafitingowego ABC” http://sklep.ewabien.com/static/show/show/id=109. Tam zawarte są wszystkie informacje mające pomóc w samodzielnym zwymiarowaniu się. 


Czy nie jest tak, że jest za mały asortyment bielizny. Zazwyczaj obwodu staników zaczynają się od 70, a miseczki kończą na DD.
Cóż zależy to zapewne od firmy. Nasza firma oferuje zakres obwodów od 60-95 w miseczkach od A – K. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich fasonów, ale każdy może znaleźć dla siebie coś interesującego.




2 komentarze:

  1. Dobry artykuł, w Polsce mało kto korzysta z usług brafiterek, większość kobiet dopasowuje biustonosze "na oko" a przecież nie na oku jest się nosi, jak pisała moja ukochana Joanna Chmielewska :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy kilka lat temu o tym mówiłam moim koleżankom, śmiały się ze mnie, a teraz - większość idzie i dobiera profesjonalnie biustonosz. Ja początkowo dobierałam go sama - także źle - mając wiedzę z programów telewizyjnych, które były niesamowicie niekompetentne.. Wolę mieć 1 dobry Polski biustonosz niż 10 byle jakich chińskich.. Pozdrawiam i popieram w 100% :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania!!!!